Chillen, ziplinen en gezelligheid

17 januari 2019 - Ko Samui, Thailand

Het is alweer even geleden dat ik iets van me heb laten horen. Na vier nachten in dit hostel is het tijd om weer verder te gaan. Het eiland Koh Samui waar ik me momenteel bevind, bevalt me erg goed. Ik zat in dit hostel best ver van de watervallen en mooie uitzichtspunten af. Dat heeft me doen besluiten om nog even op het eiland te blijven. Zo heb ik vanochtend een taxi genomen naar de andere kant van het eiland, waar ik voor twee nachten weer een kamer (voor mezelf) heb geboekt om nog twee dagen deze kant van het eiland te ontdekken.

Ik neem jullie nog even mee in mijn afgelopen dagen. De nacht van mijn laatste artikel was het 2 uur 's nachts. (Excuses overigens voor de spelfouten die erin stonden. Had het niet goed doorgelezen destijds. Is inmiddels weer veranderd). Daarom besloot ik de volgende ochtend (dinsdag 15 januari) lekker rustig aan te doen. Gezwommen in het zwembad van het hostel, in de zon gezeten en serie gekeken. In de middag ben ik nog even met Alex om tafel gaan zitten. We hadden allebei erg mooie foto's gemaakt van onze avontuurlijke dag daarvoor. Deze hebben we even uitgewisseld, bekeken en sommigen wat bewerkt. Een leuke bezigheid waar we dan ook de rest van de middag aan besteed hebben.

'S avonds zaten we met ons zessen (de drie Zweden, Amerikaan, Ukrainse en ikzelf) gezellig wat te drinken bij het hostel. Er kwamen zes Franse jongens aan die ook in het hostel gingen slapen. Ik had echt de hoop dat er Nederlanders (of Duitsers) zouden komen. Ik spreek al dagen lang alleen maar Engels en soms is het fijn om ook even in een andere/eigen taal te praten. Helaas. Nou konden die Fransen ook amper Engels, maar goed. Met handen en voeten kom je een heel eind. Gelukkig was er 1 die wel redelijk goed Engels sprak dus hij vertaalde dan voor de rest.

Met onze 'stamgroep' van zes zijn we nog even naar het buurstadje geweest, waar heel veel uitgaansmogelijkheden zijn. We hebben gezellig nog even wat gedronken, waarna Alex en ik het wel weer welletjes vonden. We zijn teruggegaan naar het hostel en hebben daar nog wat gepoold (biljarten).

De volgende dag (gisteren) ben ik 's ochtends even naar het strand gelopen.

20190116_112809

Binnen 2 minuten stonden we vanaf ons hostel op het strand. Even wat rondgelopen en toen weer terug. Met de Franse jongens nog even Uno gespeeld. Het ging er erg fanatiek aan toe. Daarna werd ik opgehaald met de taxi. Ik ging namelijk ziplinen. Ik werd naar de andere kant van het eiland gereden, waar het zipline parcours lag. Ik zat in een groep met 3 Italianen, 2 Chinezen en een Russische vrouw. Weer een wereldse samenstelling. Het parcours bestond uit 33 ziplinen. We zijn in totaal 1,5 uur bezig geweest. We hadden 3 Thaise gidsen die alles verzorgden qua veiligheid en uitleg. Het was echt geweldig! Vliegen van boom naar boom. Wat een vrijheid! Onder het kopje video's heb ik een aantal zipline video's neergezet die ik heb gemaakt!

20190116_15433520190116_15493920190116_15555520190116_16070320190116_16295820190116_16301420190116_16324020190116_16553320190116_16545020190116_165434

'S avonds toen ik terugkwam waren er weer wat nieuwe mensen gearriveerd. 3 Fransen en ja hoor (eindelijk) 2 Nederlandse jongens. Wat was het fijn om weer even een gesprek in het Nederlands te voeren hier. Ik betrap mezelf er al op dat ik in het Engels ga nadenken. Zo snel gaat dat dus. We zaten met z'n allen (dat zijn er ondertussen 17 rond een tafel te kletsen onder het genot van een biertje. Daarna zijn we met z'n 13en uiteindelijk weer naar Chaweng Beach (zo heet de plaats dichtbij het hostel waar de uitgaansgelegenheden zijn) geweest en hebben flink gedanst. Het was een onwijs gezellige avond/nacht!

Vanavond zal ik weer wat schrijven, over wat ik vandaag zoal heb gedaan. Dan zijn jullie weer wat op de hoogte. Met mij verder alles goed. Ik denk er erg om waar en wat ik eet. Tot dus ver nog geen last van diarree gelukkig!:) wel zit ik onder de muggenbulten. Steekmuggen zijn hier in over vloed en ze moeten altijd mij hebben. Ik smeer 2 maal daags deet op mijn armen en benen en soms werkt dat redelijk goed gelukkig! Ik ben nog niet verkouden van het steeds in en uit gaan naar de airconditioning in kamers, winkels en auto's dus dat ik ook fijn!

Lieve groeten van mij

1. Irene:
    17 januari 2019
    Wat super leuk om te lezen! Dat ziplinen zag er echt super vet uit 😊 was wel echt heel hoog zeg! Fijn dat je ook weer even twee Nederlanders bent tegenkomen. Is toch wel fijn qua moedertaal enzo. Heel veel plezier vandaag!
  2. Tjitske:
    17 januari 2019
    Heyyy skatsje, t klinkt super leuk. Ben blij voor je en wat maak je snel contact met elkaar in een hostel. Heel bijzonder, je doet wel erg enge dingen, zoals van boom tot boom vliegen.🤣Je weet dat mijn spannendste bezigheid op de kabelbaan met Sem op de kinderboerderij is😂😉 . Gelukkig dat je nog fris en fruitig bent. Have fun dikke 👄
  3. Nynke:
    17 januari 2019
    Zoo wat heb je al veel gave dingen gezien en gedaan allemaal! Ben stiekem wel een beetje heel erg jaloers ;). Mooi om te lezen dat je je zo goed vermaakt en veel nieuwe mensen ontmoet ☺. Ik kijk uit naar je volgende avonturen!
  4. Tante Anneke:
    17 januari 2019
    Wat een mooie avonturen Karina.
    Fijn om mee te beleven.
    Liefs
  5. Gea:
    17 januari 2019
    Hey Karina Wat fijn om te horen dat je je zo vermaakt en ook geweldig dat je zo gemakkelijk contacten maakt....zelfs met de muggen😂 Want ook hier betekent het gedeelde vreugd is dubbele vreugd ! Ook vind ik het fijn om te horen dat je zo goed op jezelf past en nog steeds gevrijwaard bent van ziektes blijf dit doen en Enjoy alles wat je doet. Groetjes mij😘
  6. Liepie:
    18 januari 2019
    we genieten van je avonturen. Pas goed op je zelf en geniet. liefs van ons.