Fried rice and chicken

17 januari 2019 - Ko Samui, Thailand

Nog even een klein verslagje van vandaag. Ik heb niet bijzonder veel gedaan. Vanochtend mijn spul ingepakt en de taxi genomen naar de andere kant van het eiland. Het regende voor het eerst een lange tijd achter elkaar. Ik verblijf nu in een soort goedkoop hotel. Ik heb een privekamer plus badkamer voor mezelf. Er is wel een gemeenschappelijke ruimte buiten om te chillen. Het is niet echt een hostel, maar ook geen hotel. Hier blijf ik twee nachten. Daarna ga ik waarschijnlijk naar Koh Tao, een eiland wat hier dichtbij ligt.

Ik wilde graag een scooter huren om vanmiddag en morgen mee op pad te gaan. Dit kon bij het hotel waar ik verblijf. Perfect dacht ik. Ik reed een stukje naar de supermarkt en kwam erachter dat mijn rechter knipperlicht het niet deed aan de voorkant. Ik meteen omgedraaid en weer terug. Ze zouden het meteen maken. Ik dacht dan huur ik gewoon een scooter bij een scooterverhuur hier dichtbij. Ik was gewend (door mijn vorige hostel, die dichtbij alles zat) dat dit gemakkelijk te vinden was. Helaas bleek dit niet zo te zijn. Daarnaast wilden de eigenaren van het hotel me al te graag helpen, maar zeiden ze dat ik bij elke andere scooterverhuur in de omgeving mijn paspoort moest achterlaten als borg. Regel 1 van reizen: geef nooit te paspoort af. Dus ik zei dat ik dit niet zou doen. Dat vonden ze gek, want het ging altijd goed. Ik heb behoorlijk stampij gemaakt, door vol te houden dat ik niet dit niet wilde. De enige optie was de gemaakte scooter met alle lichten of een andere zoeken. Ik zocht in de omgeving, maar kon niet echt wat vinden. Het werd ondertussen alweer schemerig dus helaas heb ik vandaag niet kunnen  gebruiken om alvast iets van de omgeving te zien. Het licht van de scooter is gemaakt dus morgen zal ik met deze scooter op pad gaan. Die verder prima rijdt!

Dus nu chill ik wat in mijn kamer. Wat foto's bekijken, dit stukje schrijven en zo wellicht even een film zien. O ja de titel moet ik nog verklaren. Ik eet tot nu toe erg vaak 's avonds fried rice with chicken. Echt super lekker, ze maken het overal anders en het is niet pittig! In tegenstelling tot al het andere echt Thaise voedsel. Ik heb mijn bord even gefotografeerd, dus zo ziet het eruit.

IMG-20190117-WA0027

Morgen weer een langer verhaal, want dan ben ik van plan om veel van deze kant van het eiland te zien. Ik zal nog even wat op internet rondsneupen naar mooie plekken.

Fijne avond allemaal!

1. Liepie:
    17 januari 2019
    wat een prachtig avontuur. Geniet er van we reizen met je mee. dikke kus
  2. Alfons:
    17 januari 2019
    Wat leuk, Karina, om je verslagen te lezen steeds!! Blijf genieten!! Groetjes en zegen, alfons en hanneke
  3. Aafke:
    17 januari 2019
    Wel of niet aan een zipline (eng, hoor) : prachtige uitzichten !
    Je verhaal doet herinneringen boven komen :-). Je slaat in elk geval het weer hier (vanmorgen natte sneeuw) over: het is waterkoud met harde wind. Ik hou het vanavond dus maar op andijviestamppot ! Groeten !
  4. Gera:
    17 januari 2019
    Wat leuk dat je ook steeds nieuwe mensen ontmoet. Geniet!
  5. Gea:
    17 januari 2019
    Njammie Fried Rice and chicken ziet er goed uit👌🏼Voor straks lekker ite en een hele fijne avond verder😘
  6. Ton:
    Is rondsneupen Fries voor rondspeuren? 🤔
  7. Gerry:
    17 januari 2019
    jamer dat je van daag niet veel kon doen
    morgen weer beter
    het eten ziet er lekker uit
    veder groet uit koude Burgum
    gerry en sjirk
  8. Geertrude:
    17 januari 2019
    Wat een verhalen Karina, klinkt allemaal ontzettend leuk:) En zo gaaf dat je al zoveel mensen hebt ontmoet!