De geheime plekken van Phuket

31 januari 2019 - Phuket, Thailand

Vandaag heb ik op mijn gehuurde scooter Phuket verkend. Phuket is een grote en warme stad met veel toeristen. Eerlijk gezegd had ik het niet zo groot verwacht. Vanochtend tijdens het ontbijt heb ik via Google Maps even wat research gedaan naar mooie plekken om te bezoeken. Ik sloeg deze plekken op op mijn telefoon. Dan kon ik er makkelijk heen rijden.

Geen idee of jullie dat de vorige keer handig vonden, maar hierbij weer even een kaartje met de plekken waar ik vandaag ben geweest. Die groene vlaggetjes zijn de plekken die ik heb bezocht. De gele ster is het hostel waar ik slaap.

Screenshot_2019-01-31-20-31-36

Ais eerste ging ik naar het vlaggetje rechtsboven. Dit is Monkey hill. Een grote heuvel, waar allemaal apen rondlopen. En dit was inderdaad niet gelogen. De weg ging omhoog de heuvel op en ik ging mooi met mijn scooter tot het hoogste punt. Overal liepen apen.

20190131052135_IMG_0476

Ik parkeerde de scooter bij het hoogste punt. Ik dacht slim te zijn door mijn tas (met onder andere wat eten erin) onder het zitvlak van de scooter te doen. Dan konden de apen er niet bij. Waar ik even niet bij stil had gestaan, was dat ik mijn telefoon (die ik voor de navigatie gebruik), voor in een vakje van de scooter had laten zitten. Dus ik stond mooi foto's te maken toen de apen van alle kanten kwamen en onder andere op mijn scooter gingen zitten.

20190131052433_IMG_0493

En floep, daar had eentje mijn telefoon te pakken. Shit hé... wist ik veel wat ik moest doen. Dus ik deed niets en wachtte af. Hij proefde of het eetbaar was, dit was niet het geval, en vervolgens liet hij het op de grond vallen. Gelukkig was het scherm niet stuk en is mijn telefoon nog helemaal heel. Wat een geluk! Snel pakte ik hem op, maakte nog wat foto's en ging er daarna weer vandoor.

20190131052256_IMG_0485

Daarna reed ik door naar het vlaggetje linksboven in. Uitzichtpunt 'Rang Hill'. Weer een mooie weg omhoog een heuvel op. Met een fantastisch uitzicht (over Phuket) als resultaat.

20190131054813_IMG_050220190131055006_IMG_0510

Daarna was Saphan Hin aan de beurt. Het vlaggetje als eerste onder de gele ster (rechts eronder). Hier was eigenlijk niet zoveel te zien. Toch vond ik het erg bijzonder om er te komen, want er waren veel Thaise mensen aan het werk. Ik vind het altijd erg fascinerend om de cultuur van een land te leren kennen en ik heb dan ook veel respect voor het feit dat die mannen met 33 graden in hun lange broek, lange mouwen en hoed aan het werk zijn in de volle zon.

20190131064235_IMG_052020190131064146_IMG_0515

Ik scooterde verder naar Dolphin Pier. Het vlaggetje loodrecht onder de vorige. Dit was verder niets. De pier was gesloten en ik reed daarom verder naar het zuidelijkste vlaggetje. Tussendoor zag ik een bordje met tower view. Dit trok me wel aan en ik sloeg de afslag in de heuvel op. Een mooie uitkijktoren als resultaat waar het erg rustig was.

20190131070522_IMG_052720190131070842_IMG_0533

Bij het onderste vlaggetje vond ik een heel mooi stukje strand, waar niemand was. Dit zijn de geheime plekken, waar ik blij van word.

20190131080727_IMG_054920190131080612_IMG_0543

Ook in toeristische plaatsen zijn zulke bijzondere plekjes te vinden. Je moet je ogen goed open houden onderweg. Dan vind je zulke mooie dingen!

Op de weg weer terug reed ik nog langs Kao Khad View Point (vlaggetje links)

20190131083338_IMG_055420190131083403_IMG_055620190131083433_IMG_0560

De uitzichten zijn adembenemend mooi. Ik reed terug naar het hostel toen ik op dezelfde weg nog iets moois zag. Ook daar ben ik maar even gestopt.

20190131083929_IMG_056720190131083940_IMG_0570

Dat is het fijne aan een scooter. Je kunt stoppen wanneer je wilt en heen gaan waar je wil. Het geeft je zo'n vrijheid. Dat links rijden went ontzettend snel en dat gaat nu helemaal automatisch. Zal in Nederland wel weer wennen zijn die rechterkant...

Morgen reis ik verder naar de Phi Phi eilanden. Een klein paradijs schijnt dat te zijn. Ik ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Karina

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hieke:
    Jij moet gewoon solliciteren bij 3 op reis 😘
  2. Aafke:
    31 januari 2019
    Het is ja prachtig ! Zie ik nu voor het eerst bloemen op je foto's ?!
  3. Gerry:
    hoi karina
    wij vinden het heel handig dat je zoon kaartje
    er bij geeft
    dan hebben wij ook een idee
    waar je allemaal langs gaat
    veder weer een super verhaal
    wat heb ij veel geluk gehad met je telefoon
    (wegens de aap)
    we wachten weer op het volgende verslag
    gr gerry en sjirk
  4. Liepie:
    31 januari 2019
    Fantastisch Karina! en wat een geluk dat je telefoon niet eetbaar was. goede reis verder. dikke kus oma
  5. Dieuwke:
    1 februari 2019
    Wow..prachtige ervaringen weer!
  6. Irene:
    1 februari 2019
    Wauw, mooie foto's en een prachtig verhaal weer! Gelukkig dat je telefoon niet stuk is 😉 ik ben nu al benieuwd naar je blog over Phi Phi! Dikke knuffel, Irene
  7. Pytsje:
    2 februari 2019
    Ja, apen lijken soms wel op mensen, hé.............?