De hartelijke groeten uit Bankok

10 januari 2019 - Bangkok, Thailand

Ja hoor! Daar is hij dan. Mijn eerste verslag op deze blog :) Gisterochtend (woensdag) ben ik vanuit Leeuwarden met de trein naar Schiphol gegaan. Mijn reis begon zoals sommigen wel weten met een wat dubbel gevoel. Ik probeer er het beste van te maken en anders ga ik gewoon weer terug naar huis. Met die gedachten ga ik proberen te genieten van alles wat Thailand te bieden heeft.

Op Schiphol begon het al goed. Ik ontmoette bij de gate een aantal jongeren die ook richting Thailand vertrokken om te backpacken. Het toeval wil dat drie daarvan in hetzelfde hostel slapen als ik. Erg leuk om daar op Schiphol al achter te komen. We trekken daarom ook gezellig met z'n vieren op. De vlucht naar Caïro verliep goed. We kregen rijst met kip, sla en een chocoladetoetje. Een lekkere maaltijd, ware het niet dat we dit al om 16:15 kregen. Beetje vroeg om te avondeten, maar dat was niet anders.

20190109_165326

Op Caïro hadden we een overstap van 3 uren. We gingen gezellig bij de Burger King zitten om nog maar eens avond te eten, want ondertussen hadden we wel weer zin in wat. We moesten opnieuw door de douane en dit was erg bijzonder. Er was een speciale rij voor de mannen en voor de vrouwen. Nadat we grondig waren gefouilleerd, stapten we in het vliegtuig naar Bangkok. Hier kregen we om 1:00 's nachts weer warm eten. Ook weer een bijzondere tijd. Daarna gingen de lichten uit en was het tijd om te gaan slapen. Ik had niemand naast me zitten dus ik kon me oprollen op twee stoelen. Zo heb ik liggend wat uurtjes kunnen slapen.

20190109_191603

Goed en wel aangekomen in Bangkok moesten we opnieuw door de paspoortcontrole. De rij was erg lang, maar daardoor hoefden we bij de bagageband niet meer te wachten. We gingen met z'n vieren weer op pad. We kochten allemaal een lokale simkaart en ook wisselden we onze meegebrachte euro's om in Thaise bath. We deelden een taxi en zo kwamen we eindelijk aan in ons hostel.

IMG-20190110-WA0019IMG-20190110-WA0018

Buiten is het met een graad of 34 erg warm en zweten geblazen. Daarom blijf ik ook maar twee nachten in Bangkok en vertrek ik daarna naar mijn volgende bestemming. Wat dat gaat worden weet ik nog niet. Dat ga ik morgen uitzoeken. We zijn gezamenlijk nog even het centrum van Bangkok in geweest en door de toeristische straten van Khao San Road gelopen. Hier hebben we lekker gegeten bij een Thaais eettentje. We kwamen nog twee Nederlanders tegen die gezellig met ons mee hebben gegeten.

IMG-20190110-WA0008IMG-20190110-WA0011IMG-20190110-WA0010IMG-20190110-WA0016

Nog even langs de supermarkt voor een flesje water en moe, maar voldaan weer terug naar het hostel lopen. Ook in de avond is het nog 28/29 graden waardoor de zweetdruppels vanzelf weer naar beneden komen. Gelukkig heeft de slaapkamer airco en is het hier prima vertoeven. Na een afsluitend biertje in dit gezellige hostel nu lekker slapen. Het is ten slotte alweer 23:00 geweest. Ik ben benieuwd wat de dag van morgen brengt. In ieder geval een fietstocht door Bangkok. We zullen het beleven!

Liefs Karina

1. Gea:
    Goh lijkt leuk allemaal
  2. Gerry:
    hoi karina
    mooi dat je op schiphol
    mensen hebt ontmoet die de zelfde richting uitgingen
    de fotos zijn erg mooi
    wat een andere wereld
    geniet er van
    hoor nog wel meer van je
    groet gerry en sjirk
  3. Ton:
    10 januari 2019
    Leuk Karina om te lezen over het begin van je reis. Goede tijd verder.
  4. Lian Wilming:
    Hallo Karina.

Ik ben erg benieuwd naar je verhalen.
    Leuk dat je zo'n blog bij houd.
    Wow even een andere temperatuur dan hier zeg, zweten zeg.
    Leuk dat je op schiphol al jongeren tegen kwam die ook naar Thailand gaan.

Heel veel plezier.

Groet Lian
  5. Menno:
    Lieve Nien,
    Fijn om je bericht te lezen en je foto's te zien. Geniet van je tijd in Thailand en weet dat we aan je denken! Veel liefs en knuffels van ons allemaal. Anika, Joran, papa en mama xx
  6. Janne Zevenberg:
    10 januari 2019
    Hoi Karina. Wat gaat dat dan toch soepel he ontmoet je jou medereizigers al op Schiphol. Leuk om je zo te volgen.
  7. Alfons:
    11 januari 2019
    Wat mooi, Karina, om je eerste ervaringen te lezen en te zien hoe God voorziet! Heb, ondanks het "dubbele gevoel" , een mooie tijd, met mooie mensen en onvergetelijke ervaringen! Groetjes en zegen, alfons
  8. Irene:
    11 januari 2019
    Wat mooi beschreven! Ik ben blij dat je al leuke mensen ontmoet hebt en dat je veilig bent aangekomen in Bangkok. Ik hoop dat je een hele mooie tijd hebt en dat je nog veel meer leuke mensen gaat ontmoeten. Heel liefs en knuffel, Irene
  9. Anke Hoekstra:
    11 januari 2019
    Hey Karina, wat fijn dat je in Nederland al fijne contacten hebt gelegd. Een goed begin van je reis (juist door het dubbele gevoel waarmee je vertrok). Wij wensen je heel veel mooie, verwonderende, gezegende momenten... Hopelijk tref je nog heel veel lieve mensen. Geniet!!!!! Dikke knuffel van ons allemaal, Roel-Anke-Lize-Elke
  10. Gera:
    Lieve Karina,
    Wat stoer van je! Leuk om je te kunnen volgen, heel veel plezier en veel sterkte en liefs voor jullie hele gezin! Dikke kus Gera
  11. Aukje van alebeek:
    11 januari 2019
    Lieve Karina,ook ik ga je volgen op je bijzondere reis.Veel liefs tante Aukje
  12. Dieuwke:
    12 januari 2019
    Wow..! Wat een prachtig mooi begin van je reis! Wat leuk ook al die spontane contacten. We denken aan je en genieten vanuit hier met je mee! Blessings en liefs! Dieuwke