Laatste dag Koh Tao en vertrek Chumphon

25 januari 2019 - Chumphon, Thailand

Inmiddels ben ik goed en wel aangekomen in Chumphon. Ik heb een resort geboekt. Lekker even een kamer (plus badkamer) voor mezelf. Ik ben net aangekomen dus eerst maar even wat eten. Het is hier alweer half 9 's avonds. Het plan was om hier 1 nacht te slapen en morgen direct met de bus naar Khao Sok Lake te gaan. Maar om morgen direct weer te reizen, heb ik eigenlijk niet zo'n zin in. Daarom blijf ik hier 2 nachten en vertrek ik daarna naar Khao Sok Lake. Heb ik morgen even lekker de tijd om alles uit te zoeken. Dat is zo fijn aan alleen reizen. Je kunt zelf bepalen hoe lang je ergens wilt blijven en waar je naar toe wilt. Ik vind het wel ontzettend jammer om door te gaan zonder Alex, Kenny en Sofie. De twee laatsten ken ik nog niet zolang, maar het was erg gezellig. Vooral met Sofie kon ik erg fijn praten. Met Alex reis ik al bijna 2 weken dus hem ga ik echt wel missen. (En nee Gerry, en waarschijnlijk ook anderen die dat denken... Alex heeft al meer dan 6 jaar een vriendin dus ik zal niet in Zweden belanden😉).

Ik zal jullie nog even over gisteren vertellen. Sofie en Kenny hebben duiklessen dus ik ging (zoals wel vaker deze afgelopen weken) met Alex op pad. Eerst even ontbeten in ons stamrestaurant. We hadden beide zin om gewoon lekker te chillen op het strand. Zo gezegd, zo gedaan. Met de scooter naar het strand gereden en daar lekker een paar uurtjes rondgehangen. Gezwommen, in de zon/schaduw gelegen en ik heb wat in een boek gelezen.

20190124_13473420190124_134759

De zon verdween achter de 'heuvel, bergen zijn het lange na niet. We besloten naar de andere kant van het eiland te gaan, waar we op het strand van de zonsondergang hebben genoten.

20190124_171334

Sofie was klaar met haar duikles en met z'n drieën hebben we avond gegeten. Helaas vertrok Sofie weer naar het hostel. Ze moest nog huiswerk van de duikles maken en vanochtend moest ze weer erg vroeg aanwezig zijn om te duiken. Alex en ik gingen naar de bar, waar we ondertussen ook bijna elke avond komen. Er is elke avond live akoestische muziek, waar we erg van genieten. Ook deze avond was het weer top!

20190124_21030320190125_002425

Toen ik vanochtend wakker werd, heb ik meteen mijn tas ingepakt. Ik zou vandaag naar Chumphon (het vaste land) reizen. Mijn boot ging pas om 15:00 (wat uiteindelijk 15:45 werd), maar ik moest voor 11:00 uitchecken. Ik mocht mijn backpack zolang in de receptie laten staan. Ik ben naar ons welbekende restaurant gegaan en heb daar de uurtjes uitgezeten. Sofie kwam in haar pauze even langs en ook Kenny en Alex kwamen me vergezellen toen ze (eindelijk) wakker waren. Met een dikke knuffel als afscheid, liep ik naar de boot. Hier heb ik nog een dik uur moeten wachten. Ik had de langzame boot geboekt (van 3 uren) met het idee dat hij minder zou schommelen als de catamaran. Het gelukkig was dat ook zo. Een prima boottocht, die ik op het dek heb doorgebracht.

20190125_15441520190125_15463620190125_15464220190125_17225920190125_180335

Aangekomen op de pier in Chumphon kon ik zo in een bus stappen (geregeld door de bootmaatschappij) naar het station. Dit was nog zo'n 20 minuten rijden. Daarna heb ik voor de laatste 1,2 km een taxi gepakt. En zo zit ik nu goed en wel te wachten op de spaghetti die ik heb besteld.

Morgen ga ik wat dingen uitzoeken, het centrum even bekijken en gewoon chillen. Het is gek en fijn tegelijk om alleen te zijn. Toch mis ik het gezelschap wel al een beetje. Je raakt toch best snel aan mensen gehecht dan.

Lieve groet van mij.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerry:
    25 januari 2019
    dit was ook alweer een leuk verhaal
    nu maar even weer alleen op pad
    je komt vast wel weer mensen tegen
    hier in friesland hebben we ijzel
    veder prettig weekend
    groet gerry en sjirk
  2. Peter en Irene:
    25 januari 2019
    Geweldig om zo met je mee te kunnen beleven.
    Bijna elke dag een nieuw bericht ontvangen, wat leuk.
    We genieten van je verhalen en wensen je een mooie tijd toe verder.
  3. Tjitske:
    26 januari 2019
    Hey Karina wat weer een mooi reis verhaal. Snap dat het wennen is om nu weer alleen verder te gaan. Je gaat vast weer nieuwe mensen ontmoeten. Succes doe voorzichtig en misschien lukt het ons volgende week via app te bellen. Leafs Tjitske
  4. Liepie:
    26 januari 2019
    Jij ontmoet vast wel weer andere reisgenoten. !Lekker genieten en wij genieten mee. liefsxxx