De natuur van Koh Samui ontdekken

14 januari 2019 - Ko Samui, Thailand

Gelukkig loop ik weer bij met mijn verslagen als ik deze van vandaag af heb. Als je mensen treft in een hostel en je raakt met ze in gesprek, is zo de hele avond voorbij en heb je geen tijd meer om iets te schrijven. Ik weet hoe het gewaardeerd wordt dus daarom probeer ik toch regelmatig iets te laten horen!:)

Mijn dag begint vandaag om 9 uur met een ontbijtje samen met Alex, de Zweedse jongen,.

IMG-20190115-WA0011

Voor iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik niet zo'n fan ben van eieren en worst op de ochtend. Geef mij maar een broodje jam of hagelslag. We gingen daarna meteen op pad met de scooter die Alex al een tijdje in zijn bezit heeft. Ik sprong achterop. Lekker handig, de hele dag een chauffeur.

IMG-20190115-WA0007

Als eerste gingen we naar Big Budda.

IMG-20190115-WA0010

Een enorm beeld met daarnaast een mooi uitzicht.

IMG-20190115-WA0019

We vervolgenden onze reis naar wat verschillende stranden die ons leuk leken. Dit had (voornamelijk) Alex uitgezocht.

IMG-20190115-WA0008IMG-20190115-WA0009

Sommigen vielen erg tegen omdat er veel plastic en ander rotzooi lag. Gelukkig waren sommigen ook wel mooi. Een keer zijn we spontaan gestopt omdat we iets moois zagen. Een prachtige plek aan het water, waar verder niemand anders was. We klommen en liepen over de rotsen. Erg mooi om te zien!

IMG-20190115-WA0004IMG-20190115-WA0005IMG-20190115-WA0003IMG-20190115-WA0002

We gingen snel door. Het was enorm leuk en gezellig. Heel fijn om met zo'n avontuurlijk iemand op pad te zijn! Ik wilde graag naar een waterval en zo zochten we de dichtbijzijnde uit. Dit bleek een erg grote te zijn. De Namuang waterfall 2. We parkeerden de scooter en volgden de bordjes.

IMG-20190115-WA0022

Ondertussen zagen we nog wat olifanten.

IMG-20190115-WA0000

We gingen over een bruggetje. Vanaf daar startte de klim naar boven. We liepen en klommen op onze slippers omhoog. Een zware wandeling door het bos, over boomstronken en grote gladde stenen. Soms was er een touw voor nodig om jezelf wat op te hijsen. Af en toe stopten we even bij een mooi uitzichtpunt waarvandaan we de waterval konden zien. Alex heeft een drone dus af en toe moest er even gevlogen worden! :) het zweet was niet weg te slaan van onze gezichten en zeiknat bereikten we na een zware klim de waterval. Wat een mooi moment was dit zeg! Het uitzicht was ongelooflijk mooi en ook de waterval was indrukwekkend. Ik heb veel foto's met mijn camera gemaakt dus niet veel met mijn telefoon helaas. Toch hieronder even wat foto's! Niet de mooisten helaas.

20190114_17141820190114_17151220190114_17151620190114_17152120190114_171400

We begonnen aan onze terugtocht en na een scooterrit van 50 minuten waren we weer in het hostel. Er waren twee nieuwe Zweedse jongens aangekomen en zo hebben we met z'n zessen (3 Zweden, 1 Amerikaan, 1 Oekraïense en ikzelf) de avond doorgebracht. Het was de onwijs bijzondere en mooie dag!

Liefs Karina

P.s. ik heb meer foto's toegevoegd dan dat ik in deze blog heb gezet. Ook een paar van het hostel waar ik nu verblijf!

1. Ton:
    14 januari 2019
    Je maakt wat mee in korte tijd. Veel plezier verder.
  2. Gea:
    14 januari 2019
    Het blijft leuk om je zo te volgen👍🏼En wat komt je opleiding voor de journalistiek je nu van pas met het verslaan van het hele gebeuren.👍🏼Hoop dat het zo leuk blijft zoals het zich laat aanzien.....veel plezier verder😘
  3. Hieke:
    14 januari 2019
    'Ook kwamen we nog wat olifanten tegen' > normaalste zaak van de wereld 😂😘 wat een ontzettende fijne verhalen Karina en wat heerlijk dat je zoveel mensen ontmoet! Ik denk dat ik een volgende keer maar met je mee ga! X Hieke
  4. Irene:
    14 januari 2019
    Wat doe je veel dingen! Super leuk en mooi om te zien. Ben echt jaloers op dat je de olifanten hebt gezien 😍 ben nu al benieuwd wat je morgen gaat doen! Dikke knuffel
  5. Gerry:
    14 januari 2019
    dit was ook weer verrassend groet gerry en sjirk
  6. Tjitske:
    15 januari 2019
    Prachtig verhaal en schitterende foto's😘
  7. Tante Anneke:
    15 januari 2019
    Hoi Karina, Wat een avonturen beleef jij zeg in een prachtige omgeving met aardige mensen.
    Fijn om dit zo mee te kunnen beleven.
    Sterkte en heel veel liefs.
  8. Liepie:
    15 januari 2019
    Wat geweldig Karina. Wat is het daar prachtig en wat een avontuur. We reizen zo mooi met je mee. Leuke mensen heb je al ontmoet. Nog heel veel plezier en sterkte . dikke kus. van ons oma en opa