Phi Phi islands

2 februari 2019 - Phi Phi Islands, Thailand

Gisteren ben ik met de boot van Phuket naar de Phi Phi eilanden gegaan. Een tocht van drie uren. Er stond een lekker windje en dat was fijn, want de zon was erg fel en warm.

20190201105307_IMG_0574

Aangekomen bij het hostel belde ik even met thuis. Na mijn gesprek kwam er een jongen aanlopen naar mijn bed. "Jij was degene aan het bellen of niet?". Het bleek een Nederlander (Jeffrey) te zijn. Hij hoorde mij Nederlands praten en kwam zodoende naar me toe. We hebben even gekletst, waarna we samen ergens hebben avondgegeten. Nog even een rondje over het strand gelopen

20190201140236_IMG_058120190201140642_IMG_0585

en toen bezweet en wel weer terug naar het hostel. Het is hier warmer dan ik tot nu toe heb meegemaakt. In Phuket was het al 33 graden. Hier voelt het absoluut nog warmer aan. 'S avonds rond half 10 is het nog altijd 29 graden.

Vol goede moed ging ik de vanochtend op pad om dit mooie eiland te ontdekken. Ik liep over het strand.

20190202063624_IMG_060020190202063621_IMG_0599

Ik had een klein stukje gelopen of het zweet stond me werkelijk overal. Ik keerde om en ben eerst gaan afkoelen in mijn bed waar de airco lekker aanstond. Na de lunch heb ik heerlijk gezwommen. Het water is hier super helder en je kunt de bodem dan ook goed zien als je aan het zwemmen bent.

20190202063017_IMG_0595

Vervolgens weer terug naar het hostel. De hitte belemmert mij om overdag dingen te ondernemen. Dat heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt. Ik merk dat het steeds warmer wordt in Thailand en dat ik overdag liever binnen zit in de airco dan dat ik dingen aan het ondernemen ben. Dit vind ik zonde van mijn geld. Ik heb uitgezocht waar ik nog heen wilde en kwam tot de conclusie dat in het noorden van Thailand, waar ik graag nog heen wilde, de temperatuur overdag al is opgelopen tot 36/37 graden. Met die temperaturen kan ik echt overdag niets ondernemen. Daarom heb ik besloten dat volgende week na een dikke maand mijn avontuur in Thailand eindigt. Ik heb donderdag mijn vlucht terug naar Amsterdam geboekt. Een beslissing die ikzelf heb gemaakt. Door de warmte, het daarom zonde van mij  geld vinden (ik maak dan liever weer eens een ander reisje) en om thuis zijn en te kunnen ondersteunen.

Dat maakt niet dat ik komende dagen niet ga genieten. Morgen vertrek ik met de boot naar Koh Lanta, wat ook erg mooi schijnt te zijn. Daar wil ik weer een scooter huren en het eiland verkennen. Met een scooter heb je altijd een lekker windje. Daarna ga ik nog naar Krabi, de (rots)klim plek van Thailand. Daar moet ik zijn geweest. Met een binnenlandse vlucht ga ik dan naar Bangkok. Maar dat allemaal later. Vanavond ben ik weer met Jeffrey wezen avondeten. Daarna nog even naar een vuurshow op het strand geweest.

20190202_204655

Zometeen nog even schaatsen kijken :) en dan lekker slapen. Het toeval wil dat Jeffrey morgen dezelfde boot naar Koh Lanta neemt en zijn hostel 200 meter bij die van mij vandaan zit. Kunnen we mooi samen een taxi delen vanaf de pier. Scheelt weer in de kosten😉

Een lekkere warme zweet knuffel😂🙈

1. Gea:
    2 februari 2019
    wat een onverwachte mededeling 😱dat de warmte je begint op te breken en je besluit terug te keren naar huis. Maar je zal wel weten wat het beste is. Wens je nog veel plezier en een paar fijne laatste dagen in Thailand 👍🏼
  2. Fam Yska:
    2 februari 2019
    Geniet nog van je laatste dagen Karina! En een mooi besluit, inderdaad, dan kun je later weer eens op reis! dikke knuffel!
  3. Liepie:
    2 februari 2019
    Nog een paar fijne dagen Karina. Jammer dat de warmte je belemmerd om verder te reizen. Maar fijn dat je weer thuiskomt. Lieve groet van ons
  4. Dieuwke:
    2 februari 2019
    Dat klinkt als een goed besluit. Genietze nog de komende dagen!
  5. Gerry:
    hoi karina
    ik snapje wel
    dat je deze beslissing doet
    als het zo warm is kun je niets onder neemen
    geniet de laatste dagen nog
    en een goede reis terug
    gr gerry en sjirk
  6. Ton:
    2 februari 2019
    Jammer dat het zo loopt Karina, maar je hebt toch al heel wat meegemaakt en gezien. Geniet nog de komende dagen.
  7. Aafke:
    3 februari 2019
    Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Het schijnt in Australië nog warmer/heter te zijn... En in Amerika - 40 of zoiets ... en dat op hetzelfde aardbolletje ...
    Goeie reis terug en tot ?? Liefs van Aafke
  8. Tjitske:
    3 februari 2019
    Hey leave Karina, tot nu toe heb je een prachtige reis gemaakt. Jou kennende heb je goed nagedacht wat het beste was. Dus altijd goed ! Nog veel plezier, geniet en voorzichtig. Blij dat ik je snel weer zie. Protte leafs xx groetjes Tjitske
  9. Charlotte:
    4 februari 2019
    Leuk om al je verhalen te lezen. Geniet van je komende dagen en alvast goede reis terug!! Xx Charlotte