Rotsklimmen

23 januari 2019 - Ko Tao, Thailand

Voordat ik over vandaag ga vertellen, eerst nog even een korte terugblik op gister. Gisteren was een chill dagje. Lekker uitslapen, daarna in ons 'stamrestaurant' ontbeten. Alex bleef nog even werken. Ik pakte mijn scooter en ging op zoek naar mooie plekken. In de middag kwam Alex me vergezellen en hebben we nog mooie plekken gezien.

20190122_11562320190122_12080320190122_160840

Toen we terugkwamen in het hostel was een Nederlands meisje, genaamd Sofie, gearriveerd. Het klikte meteen. We hebben met z'n drieën even op het dakterras van het hostel gezeten. Daarna met elkaar ergens wezen eten en een prachtige zonsondergang gezien op het strand.

20190122_183107

Er was live-muziek in het restaurant, waar we de rest van de avond van hebben genoten.

20190122_205706

Vanochtend heb ik samen met Sofie ontbeten in het restaurant. Zij volgt duikles en ik moest vroeg op voor het rotsklimmen. Het was erg gezellig! Ik vertrok op mijn scooter naar de plek waar ik de cursus had geboekt. Er was nog 1 andere jongen die ook mee ging, een Amerikaan. Samen met een kliminstructor gingen we met de scooter omhoog een berg op. We stopten ergens en moesten nog een klein stukje lopen naar rotsen. Het was fijn dat ik niet de enige in de cursus was. Zo konden we om de beurt klimmen en hadden we ook onze rustpauzes. Het klimmen was ontzettend leuk! Wel erg zwaar en technisch. Maar ik houd wel van een uitdaging dus dat kwam goed uit. We hebben 5 verschillende routes beklommen. Gelukkig was het toen (na 3 uren) afgelopen. Mijn vingertoppen en tenen konden niet meer. Ik ben ontzettend blij dat ik dit heb gedaan!

20190123_09431520190123_09445020190123_100019

Daarna ben ik langs ons stamrestaurant gereden voor lunch. Alex was daar weer wat aan het foto's bewerken en filmpjes maken. 'S middags heb ik gechilld in het hostel. Alvast gekeken naar boottickets en eventuele plekken waar ik hierna heen wil. Ik heb het idee dat het voor mij weer tijd is om door te reizen en weer nieuwe mensen te ontmoeten. Morgen wil ik hier nog snorkelen. En dan ben ik van plan om vrijdag de boot naar het vaste land te pakken.

Groetjes! :)

1. Andries:
    Een mooi avontuur met uitdagingen. Geniet. Vanuit Stiens een groet van Andries
  2. Gea:
    23 januari 2019
    wauw geniet van de wondere wereld onder water Karina 🐟🐠🦐 Wat een verschil in de activiteiten die je onderneemt zo blijft het leuk....groetjes uit het koude witte leeuwarden😘
  3. Gerry:
    weer een mooi reisverhaal
    super die kimtocht je moet het
    maar durven
    ps. bloeit er iets mooi tussen
    jou en alex (grapje)
    veder groeten uit winter achtige Burgum
    gerry en sjirk
  4. Femke:
    Leuke verhalen Karina!
    Wensen jou een goeie tijd toe!
    Lieve groet vanuit Leeuwarden,
    Femke
  5. Tante Anneke:
    24 januari 2019
    Prachtige reisverhalen en mooie foto's Karina.
    Liefs uit Tijnje
  6. Ton:
    24 januari 2019
    Goeie tijd verder Karina !