Verkennen van Ko Tao

21 januari 2019 - Ko Tao, Thailand

In het hostel waar we sliepen vannacht waren de matrassen super hard. Het leek wel alsof je op een betonnen vloer sliep. Het eerste wat we deden toen we wakker werden, waren onze spullen inpakken en weer terug naar het oude hostel van Alex en Kenny (waar het water ondertussen weer gemaakt was).

We gingen ontbijten in een restaurantje en daarna gingen we allemaal onze eigen gang. Alex moest voor z'n eigen bedrijf even aan de slag. Kenny moest nog iets regelen voor z'n motor en ik wilde even bij de klim organisatie kijken. Dit had ik de vorige avond ontdekt en ik was meteen super enthousiast.

Dat ging alsvolgt. Ik was gisteravond een informatieboekje van Ko Tao aan het doorbladeren. Totaal niet op zoek naar iets en eigenlijk keek ik ook totaal niet naar de bladzijdes. Ik bladerde maar wat. Ineens viel mijn ook op een klein stukje tekst: rock climbing in Ko Tao. Ik las het en ik wist meteen dat ik dit wilde doen. Daarom besloot ik de volgende dag meteen bij die organisatie te informeren. Ik kwam binnen bij een kleine balie, maar omringd door een lage klimwand met daarbij alles wat je nodig hebt om te klimmen. Gordels, schoenen etc. Ik vroeg informatie en nu heb ik me ingeschreven voor een cursus woensdagochtend rotsklimmen!! Super leuk! Dit komt neer op klimmen zoals je dat in een hal doet, alleen daar heb je grepen en hier heb je alleen maar rots waar je je aan vast moet houden. Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik ben super benieuwd! Heb er in ieder geval erg veel zin in!

'S middags kwamen we elkaar toevallig tegen op een strandje. Hoe klein is een eiland... Daarna zijn we weer opgesplitst. Ik ben over wat rotsen geklommen bij een ander strand.

20190121_14324120190121_14324620190121_16494020190121_165014

Verder heb ik vandaag mijn eigen scooter gehuurd voor drie dagen dus dat is heel fijn!

20190121_114721

Oja en ik heb mijn was weer opgehaald. Die had ik gisteren naar een laundry (was) service gebracht. Kon ik alles vandaag weer schoon ophalen. Perfect!

Op dit moment ben ik lekker aan het eten in een restaurantje aan het strand.

20190121_184123

Het is hier ten slotte alweer bijna 19:30. En wat eet ik... (niet lachen..): spaghetti Bolognaise. Gewoon omdat ik daar zit in had. Het is overigens super lekker! Als ik zo terug ben in het hostel, zal ik de andere twee wel weer zien. En zullen we, zo gok ik even lekker een biertje drinken ergens.

Alles is nog steeds goed met me! Nergens last van en zeker aan het genieten!

Dikke knuffel van mij!

P.s. Alex had gisteren super mooie foto's gemaakt met z'n drone. Hierbij wat resultaten. En ja, daar zwem ik! Hoe gaaf!

20190120181105_DJI_076120190120181023_DJI_075420190120180759_DJI_074720190120180609_DJI_0744

1. Alfons:
    21 januari 2019
    Hey Karina, je klimt toch wel "gezekerd"...?
    We willen je wel weer heel in Leeuwarden krijgen hoor!
  2. Dieuwke:
    Toftoftoftoftof!!
  3. Gerry:
    hoi karina
    leuke fotos gemaak
    leuk dat je gaat klimmen
    wel voorzichtige doen hoor
    we moeten je weer heel thuis krijgen
    veder maar veel genieten
    groet gerry en sjirk
  4. Tjitske:
    21 januari 2019
    Wohhh Karina, klinkt allemaal super leuk.Geniet er van leafsxxx
  5. Gretha:
    21 januari 2019
    Hey lieve Karina, leuk om te lezen over jou belevenis en mooie foto’s !
    Hier vriest het, dus de Elfstedentocht komt eraan ;-) doeg geniet van alles
    XX
  6. Romana:
    22 januari 2019
    Toffe actie, dat klimmen. Veel plezier!
  7. Hieke:
    😘😘 lekker bezig Karina!
    Wat een fijne verhalen en prachtige foto's.
    Hebben ze in Thailand niet ergens een ijsbaan? 😂🙈😜 Kan je toch nog schaatsen!
  8. Bert:
    22 januari 2019
    Wat leuk om je een beetje te kunnen volgen op deze manier! Prachtige foto's ook! Geniet er van meid!
    Groetjes!!!