Weg uit de drukte, op naar het zuiden

12 januari 2019 - Chumphon, Thailand

Zoals de titel al aangeeft, ben ik op reis naar het zuiden van Thailand. Momenteel zit ik 6,5 uur in een bus naar Chumphon. Mooi even de tijd om weer een verhaaltje te schrijven.

Gisteren (vrijdag) was mijn tweede dag in Bangkok. Gelukkig had ik de eerste nacht in het hostel goed geslapen. Ik sliep met 7 andere meiden op een kamer. Ik heb ze allemaal niet gehoord. Het was wel even strijden toen de wekker om 9 uur ging. Ook al had ik 9 uren geslapen, mijn ogen wilden amper open. Nederlandse tijd was het pas 3 uur 's nachts. Dan ga je natuurlijk ook niet voor je lol je bed uit. Het ontbijt maakte echter heel veel goed. Twee witte toastjes, een warme wafel, een gebakken ei en vers fruit. Dan smaakte goed!

20190111_093356

We zaten met ons vieren te ontbijten en raakten aan de praat met wat andere Nederlandse backpackers. Wij waren van plan om naar 'The Golden Mountain' te gaan in Bangkok.

20190111_115134

Dit was op loopafstand van ons hostel. Een tempel bovenop een soort berg. 334 traptreden omhoog lopen.

20190111_115004

De andere backpackers leek dat ook wel wat en zo gingen we met z'n achten op pad. Een leuk stukje omhoog lopen. Zweten doe je toch al, dus dat maakte niet uit. Na veel foto's te hebben genomen, was het tijd om weer naar beneden te gaan.

20190111_12014720190111_12021120190111_120532

Bij de supermarkt haalden we als lunch een tosti. Je koopt dit in de supermarkt in een verpakking en dan maken ze de tosti voor je warm. Super handig! Daarna gingen nog een paar van de groep naar Grand Palace. Ik besloot om terug te gaan naar het hostel omdat ik mijn reis verder wilde plannen. Ik had namelijk twee nachten geboekt in dit hostel, wat betekende dat ik de volgende dag (vandaag) daar weer weg moest en ik had nog geen idee waar ik heen zou gaan. In onze heerlijke airconditioning kamer ben ik dingen gaan uitzoeken. Wat een leuk werk is dat eigenlijk. Je bent compleet aan jezelf waar je heen wilt gaan.

Die 35 graden van Bankok en de drukte ben ik meer dan zat dus leek het mij leuk om naar het zuiden (de eilanden) van Thailand te gaan. De meest voor de hand liggende optie was een nachtbus. Daar heb ik eigenlijk geen behoefte aan, want ik weet dat slapen dan lastig wordt en met de reis naar Thailand nog in de benen, leek me dat niets.

Ik besloot dit traject op te splitsen in twee reisdagen overdag. Zo zit ik nu in de bus naar Chumphon, waar ik mezelf (voor 24,-) heb verwend met een nachtje in een resort hotel. Een eigen kamer, badkamer en ook ontbijt erbij. Uiteraard een heerlijk zwembad erbij. Hopelijk is die vanavond nog open! Morgen (zondag) zal ik dan verder reizen met de ferry (boot) naar het eiland Koh Samui. Hier wil ik een aantal dagen gaan verblijven. Dan weer slapend in een hostel. Dit eiland heeft veel mooie wandelroutes en watervallen die je kunt bezoeken. Ik hoop in het hostel weer leuke mensen te treffen waar ik wat mee kan ondernemen.

Dit alles heb ik dus gistermiddag geregeld en geboekt. Om 5 uur was het tijd voor mij om te vertrekken naar de fietstocht die ik had geboekt. Ik nam de tuktuk naar het verzamelpunt. Heel tof om dat ook eens meegemaakt te hebben. Co van Kessel (een Nederlander) is een lange tijd geleden begonnen met het organiseren van fietstochten door Bangkok.

20190111_171545

Vandaag de dag is dit een grote organisatie die dagelijks fietstochten van 3, 5 en 9 uur organiseert. Een gat in de markt natuurlijk door al die Nederlanders die Bangkok bezoeken. Maar ook veel mensen van andere nationaliteiten doen deze fietstochten.

Ik had de fietstour van 3 uur geboekt in de avond. De tour kon ook 's ochtends  om 8 uur en 's middags om 14 uur gedaan worden. Ik startte om 18:00 tot 21:00. Een perfecte keus! We hadden een groep van 9 deelnemers met 3 Thaise gidsen. Een gezellige groep met 4 Engelsen, 2 andere Nederlanders, 1 meisje uit Tsjechië en een Vietnamees meisje.

received_211817039768431

We volgenden de gidsen door kleine smalle straatjes, steegjes, huizen, markten en door Chinatown.

20190111_18364620190111_18530620190111_18532220190111_18594820190111_180521

Ook bezochten we een tempel en aten lokalen snacks en fruit. Wat was dit ontzettend leuk! Je kwam op plekken waar je als toerist anders niet zou komen. Ook vertelden ze veel over Thaise gebruiken, rituelen en andere dingen.

20190111_19260320190111_193054

Erg interessant! De drie uren vlogen voorbij. Ik had zo de hele avond door willen fietsen. Toen we weer terug waren bij het beginpunt, deelde ik een tuktuk met het Nederlandse echtpaar, het Vietnamese en Tsjechische meisje naar de toeristenstraat van Bangkok. Mijn hostel lag daar in de buurt en de anderen wilden nog even naar die straat. Het was zo gezellig met z'n vijven dat we besloten om nog even een terrasje te pakken. Hier hebben we gezellig wat gekletst en gedronken.

received_375022823275258

Daarna was het tijd voor mij om naar het hostel terug te gaan. Een geslaagde tweede dag in Bangkok! Toch is het fijn om daar nu weg te zijn. Ik ben benieuwd naar mijn luxe hotel vanavond en de boottocht van morgen.

Zo, jullie hebben weer heel wat leeswerk achter de rug. Super leuk dat zoveel mensen mijn blog lezen. Ook de reacties zijn super leuk om te lezen!

Liefs Karina

1. Hendrik Jonker:
    12 januari 2019
    Hé Karina! Wat ben je al supersnel allemaal leuke dingen aan het doen en mensen aan het ontmoeten! Veel plezier in de rust van het zuiden!
    Groet, Hendrik
  2. Dieuwke:
    12 januari 2019
    Straks lekker chillen in het hotel :-)
  3. Irene:
    12 januari 2019
    Wauw, ziet er heel mooi uit! Wat een luxe ontbijt 😍 ik hoop voor je dat je nog even lekker kan zwemmen en dat het wat minder warm op het eiland straks is. Succes met de boottocht en alvast lekker slapen voor straks. Heel veel liefs, Irene
  4. Gea:
    12 januari 2019
    Geweldig wat een belevenissen, en wat mooi dat wij jou zo kunnen volgen. Geniet ervan meis en ik hoop dat het allemaal zo voorspoedig blijft verlopen. Groetjes uit het grauwe grijze natte Leeuwarden en tot horens😘
  5. Aafke:
    Hallo Karina,
    Ook jij kan later een presentatie verzorgen in Nst ! Na je eerste bericht vroeg ik me af of de plaats achter de gordijntjes je slaapplek is, denk het wel ! Dan wordt een resort ff wat anders ! goed dat je dat ook doet ! Op Bonaire kennen ze een plek die heet 1000 steps - of het echt 1000 stappen zijn... ik weet het niet, ben er wel geweest. Goeie reis !
  6. Elina:
    12 januari 2019
    Wat heb je al veel gedaan in die paar dagen! Ziet er supertof uit! Have fun 🤗 groetjes tante Elina
  7. Janne Zevenberg:
    12 januari 2019
    Wauw Karina geweldig veel ervaringen in zo' n korte tijd. Geniet ervan en ik lees graag je volgend verhaal
  8. Akky:
    Ha Karina,
    Wat is dit reuze leuk om te lezen!
    Je maakt zoveel mee, het lijkt wel alsof je daar al een week bent! Fijn dat je telkens leuke mensen treft, dat maakt alles zoveel prettiger!
    Heel veel plezier verder, ik lees graag wat je allemaal verder nog beleeft!
  9. Ton:
    12 januari 2019
    Mooi om ook de foto's te zien. Bijzonder! Goede reis verder.
  10. Liepie:
    12 januari 2019
    geweldig Karina. We hebben je vanmiddag even gezien. Geniet er lekker van. Liefs oma en opa
  11. Pytsje:
    12 januari 2019
    Hoi, Karina! Je bent in een héél andere, maar wél kleurrijke wereld! Veel plezier en nog een goede reis verder!
  12. Gerry:
    hoi karina
    wat heb je al veel gedaan
    en wat leuke fotos heb jegemaakt
    nu maar even afwachten in het hotel
    met zwembad er bij
    geniet er van
    groet gerry en sjirk
  13. Fam Yska:
    12 januari 2019
    Superleuk Karina! Dank dat je ons mee laat genieten van je reis! Veel plezier in het zuiden, pas goed op jezelf!
  14. Robert de Vries:
    Hey,

Super om je te kunnen volgen door je blog's. Je hebt al mooi veel geschreven waardoor we kunnen lezen dat je al goed druk bent. Hier in Nederland mis je niets. Het regent al dagen en daarbij staat er een fikse wind. Niets vergeleken met de tropische temperaturen bij jou. Geniet van je ervaringen en tot snel......

Groeten Robert
  15. Tjitske:
    13 januari 2019
    Hoi leave skat, zo leuk om alles over je reis te lezen. En al zoveel leuke activiteiten gedaan. Doe voorzichtig en ik hoop dat je weer nieuwe leuke mensen gaat ontmoeten. Veel plezier en heel veel liefs van Tjitske
  16. Marian:
    Hee lieve dochter!
    Fijn dat we zo vaak wat van je horen! Probeer te genieten van God's mooie natuur daar op het eiland. Weet dat ik van je hou! Dikke knuffel van mama